Nuffnang

Jom Join..

PHEW....BLOG INI TELAH DIBUKA SEBANYAK…

Keputusan Undian Quarter Final AFC Cup 2012

Gambar Ehsan dari The12thWarriors.blogspot.com

BUKAN calang2 pasukan, Erbil FC sebuah kelab yang berpengkalan di Iraq. Pernah menjuarai Iraqi Premier League (IPL) tiga tahun berturut-turut (2007, 2008 dan 2009), naib juara liga (2011) dan tempat ketiga liga (2006). Sekadar meraih pusingan pertama dalam kejohanan Arab Champions League pada 2008. 3 kali penampilan di kejohanan AFC Cup dan pernah sekali menyertai AFC Champions League pada 2008. Pencapaian tertinggi dalam AFC Cup ini ialah pada tahun lepas (2011) sebagai semi-finalis dalam kejohanan tersebut.

Hmmm agak gerun juga melihat pencapaian mereka tapi kita tiada masa untuk memikirkan itu semua. Ambo percaya kepada apa yang pasukan sedang usahakan. Kita sedang meniti di satu tahap yang lebih tinggi sekarang ini dan tentunya kerja kita menjadi lebih sukar bila terpaksa bersaing dengan fizikal mereka yang lebih besar dan tegap. Namun mereka mungkin lupa… walaupun kita kecil tapi semangat kita tetap besar dan utuh untuk membina tugu kegemilangan bola sepak Malaysia di mata dunia. Dengan sokongan dari kerajaan negeri/pusat, FAM, KBS, konglomerat GLC, NGO dan lain2, beserta iringan doa dari semua pihak, Kelantan FA bertekad untuk memahat nama MALAYSIA di persada antarabangsa sekali gus menjadi antara pasukan terbaik di rantau Asia ini…
Jadual Piala AFC peringkat Suku Akhir.. Kelantan di undi lawan dengan Al Arbil dari Iraq...18 September di Stadium Al-Arbil dan 25 di Kota Bharu Kelantan.. Abe harap Kelantan akan pergi jauh dalam PIALA AFC 2012, Insyallah..
TIADA YANG MUSTAHIL, GOMO TRW GOMO!!!
Sumber: facebook.com/trwnetwork

No comments:

Post a Comment

Post Menarik yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...