Nuffnang

Jom Join..

PHEW....BLOG INI TELAH DIBUKA SEBANYAK…

Tulen vs Palsu

gambar ehsan dari Internet

Disini abe ingin berkongsi sedikit tips untuk mengelak kita dari tertipu ketika membeli barangan tulen (original) dengan palsu (fake).
  1. Selalunya barang yg tulen, harganya tidak murah dari harga pasaran. Maksudnya, kalau di pasaran harga Galaxy Samsung S4 (GS4) RM 2200, maka harganya tidak akan murah melainkan jika sudah keluar model terbaru darinya, iaitu GS5.
  2. Belilah di kedai pengedar yg SAH. Ataupun pun paling kurang, physical shop bukan online ataupun booth mcm di PC Fair kerana jika berlaku masalah pd barangan yg kita beli, kita tidak tahu kedai tesebut walaupun diberi resit semasa proses pembelian sebelum itu.
  3. Sebagai contoh, jika kita ingin membeli GS4, kita boleh cari di kedai pengedar Samsung yg sah, boleh check di website Samsung Malaysia, ataupun, kedai2 telekomunikasi yg sah, mcm Celcom, Maxis, Digi dsbgnya tetapi kebiasaanya, syarikat telco ini mempunyai syarat2 tertentu. Janji asalkan GS4 kita original & tidak mendatangkan masalah kepada kita kelak.
  4. Baca study, buat research & bertanya kpd kawan2 mengenai barang yg kita nak beli tu.. tidak rugi kan... hehe.. simple tips from abe.. 

No comments:

Post a Comment

Post Menarik yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...