Nuffnang

Jom Join..

PHEW....BLOG INI TELAH DIBUKA SEBANYAK…

Tazkirah Ramadhan: Hari - 11 (Sedarlah Wahai Hati)

indahnya agamu-Mu Ya Allah..

Sabarlah Wahai Hati...

Aku lahir ke atas dunia dengan izin Mu,
Lahirku saat Rasul dan sahabat telah tiada,
Para tabi' dan tabi'in juga telah meninggalkanku,
Zaman ku adalah zaman pemerintahan Islam tidak lagi berkuasa,
Aku terbit di tengah masyarakat Islam,
Namun Islam tiada lagi dalam hati dan hidup mereka,
Namun aku bersyukur kerana masih ada lagi yang mahu melihat Islam bersinar semula,
Aku kuatkan azam untuk menyertai mereka,
Cuba sedaya upaya menggerakkan generasiku yang telah lumpuh ini,
Generasi seusiaku yang sakit,
Lalai dengan hiburan dan asyik memuaskan nafsu,
Sibuk dengan cinta yang penuh noda,
Aku takut aku lemah untuk membimbing mereka kerana aku juga tidak sempurna,
Namun aku sedar bahawa tugas besar ini adalah wajib dan tidak memerlukan insan sempurna,
Kerana tiada manusia yang terlepas dari dosa,
Dan tugasku adalah berusaha,
Gagal jatuh, dicela tak terima itu perkara biasa,
Aku terus berdoa agar aku ditetapkan hati,
Bukan nilaian harta yang aku cari,
Bukan juga kerana nama ingin dikenal sebagai insan baik dan mulia,
Cukuplah RedhaMu sebagai harga,
Bantulah hambaMu ini,
Sedarkanlah semula generasiku ya Rabb,
Bangunkanlah semula umat ini,
Aku yakin Islam pasti kembali dan aku tak akan berhenti.

"Katakanlah inilah jalanku, aku dan org2 yg mengikutiku mengajak kepada Allah dgn yakin, Maha suci Allah, dan aku tidak termasuk org2 musyrik". (Yusuf:108)

No comments:

Post a Comment

Post Menarik yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...